zaterdag 26 juli 2014

Project Life: Verjaardagslayout met de 6" X 8" insteekhoezen

Vorige week zaterdag heb ik jullie laten zien hoe ik het superschattige Espresso album van Project Life heb gepimpt:

Vandaag heb ik voor jullie een uitleg van een simpele maar toch iets anders-dan-anders layout voor in dit album:


Alle Project Life Goodies gebruikt

 De insteekhoezen voor dit album komen in een set van 12 met 5 verschillende configuraties van 3" X 4" en
4" X 6". En 1 daarvan is gewoon een hele 6" X 8" waar ik ook al weer een idee voor heb. Maar dat moet even wachten:-) 







Anyway, ik had de foto's hiervoor alvast uitgeprint op mat/satijnglans fotopapier (waardoor ik er later makkelijk op kon stempelen) in hetzelfde grid waarin het in het album zou komen. Met ruimte voor een 3"X 4" journalling card.











Ik gebruikte kaartjes en embellishments uit de Everyday Adventures Project Life Card Collection en Accessories Pack. Daarin komen de Stampin' Up! kleuren Bermuda Bay, Crushed Curry, Pear Pizzazz, Pumpkin Pie en Strawberry Slush voor. Daarvan heb ik de Bermuda Bay, Crushed Curry en Strawberry Slush geselecteerd.



Allereerst heb ik toen een leuke teksts uit de Project Life Remember This Photopolymer stempelset gekozen en in Bermuda Bay op de onderste, grote foto gestempeld. Eerst even getest op een leeg stukje fotopapier. Ik had dit op satijnglansppier geprint en dat pakte de inkt ontzettend goed. Ik moest wel heel snel mijn stempel eraf halen want het plakte er zo aan. Het gaf daarna helemaal niet af.






Het is niet makkelijk om te kiezen als je een hele doos vol met blije en leuke kaartjes uit de Everyday Adventures Card Collections hebt maar gezien het verjaardagsthema, onze zoon werd 5, koos ik voor het kaartje met de vlaggetjes. Met de andere Project Life stempelset, Day to Day, heb ik de datum op het journallingkaartje gestempeld met wat hulp van de jarige zelf. Klein stukje journalling erop en inschuiven maar.




Alleen vond ik dat er nog iets miste, als traditioneel papier scrapper heb ik meestal toch wat meer laagjes...dus heb ik 1 van de houten figuurtjes uit de accessories pack met een banner stempel uit de Sale-A-Brations Bannerset bestempeld in Strawberry Slush en die op de onderste foto aangebracht.



En toen was 'ie wel af inderdaad...


Alle goodies waar ik mee aan de slag ben gegaan:


Ik heb voor de volgende week zaterdag nog een Project Life project op de planning staan, iets heel anders...... Dus mocht je daarin geinteresseerd zijn geef je dan op voor het volgen van mijn nieuwsbrief met de link aan de rechterkant van dit blog of Like mijn Stampin' Amsterdam Facebookpagina.

Verder heb ik 7 september een workshop Project Life gepland staan waar nog plaatsen vrij zijn. Je krijgt dan dit leuke Espresso album, insteekhoezen, een Project Life kit naar keuze en een journalling pen. Jij neemt je foto's mee en we gaan in de workshop aan de slag om die op verschillende creatieve manieren te verwerken. Ik heb de PL stempels, inkt en nog veel meer om dan ook uit te proberen. Geef je op voor 29 augustus in verband met het bestellen van de materialen. Wil je liever op 30,5 bij 30,5 Project Life doen dan kan dat ook. Neem even contact op en we maken dan voor jou een aangepast pakket en prijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat wat van je horen!