zaterdag 14 februari 2015

Een papieren explosie!



Vorig jaar werden er heel veel van deze 'kaart' gemaakt. Het heet een exploding box card en ik wilde hem al een tijdje namaken. En vorige week kwam dit idee weer bovendrijven toen ik week aan het brainstormen was wat ik allemaal met de From The Garden stempelset en bijpassende Handpicked Framelits dies kon doen. Ik had er vlak voor kerst alvast de kruidenbuideltjes op school mee opgeleukt:


Maar ik wist zeker dat er nog veel meer leuks te bedenken zou zijn met deze superoriginele set:


En de Exploding Box Card is heel geschikt voor al die leuke prikkers die erin zitten en de 'groene' teksten. Samen met de bloemen uit de Flower Shop stempelset (met bijpassende Pansy Punch) krijg je een heel kleurig en vrolijk geheel. De Exploding Box Card is zo gemaakt dat je hem opgevouwen in een envelop kunt versturen:


Op de achterkant kun je een boodschap schrijven en de ontvanger hoeft hem bij ontvangst alleen maar even open te vouwen:


Ik had gedacht dat dit een lastige kaart zou zijn om te maken maar het viel me echt enorm mee. Je moet goed meten en de juiste dingen eraf snijden maar verder is het goed te doen. Er zijn op het Internet heel veel video-beschrijvingen. Ik gebruikte deze van de Serene Stamper, zij zet lekker chill met een wijntje erbij de kaart in elkaar. Is wel in het engels en een beetje donker op z'n tijd maar het is met goed gelukt te volgen.

Het lijkt me leuk om deze kaart op de inloopavond van deze maand te maken: vrijdag 27 februari ben je vanaf 20.00 uur welkom. Er is plaats voor max. 6 personen dus meld je snel aan op sgortzak@yahoo.co.uk als je er ook 1 wilt maken.

Aanstaande woensdag is er ook weer inloop bij mij thuis. Daar zijn nog een paar plekjes voor vrij. We gaan een leuk enveloppenzakje maken.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat wat van je horen!