dinsdag 9 september 2014

Meer Dahlias: Kleuren met Blendabilities alcohol markers


Nou, ik ben nog lang niet klaar met de dahlias en de dahlias ook niet met mij. Ik had er drie geplant in het klassetuintje van mijn zoon en twee ervan staan in bloei. Deze mooie donkerpaarse zit al weken vol met bloemen! Geinspireerd door al die natuurlijke kleurenpracht ben ik eens aan het experimenteren gegaan met de nieuwe Blendabilities. Dit zijn alcoholmarkers die in setjes van 3 tinten van 1 Stampin' Up! kleur komen. Ik ging aan de slag met mijn favoriete kleur: Melon Mambo.


Als je met alcohol markers aan de slag gaat moet je een paar dingen anders doen dan met bijvoorbeeld Stampin' Write Markers of aquarelverf. Omdat de basis alcohol is moet je je basisillustratie in Memento inkt stempelen, dit loopt niet uit bij het kleuren. Verder moet je er rekening mee houden dat de inkt flink in je papier trekt, dus leg er iets onder.







Als je, zoals ik, nog niet bekend bent met alcohol markers (zoals Copics of spectrum Noir) dan moet je ook echt even oefenen, dus dat ik wat ik dan ook aan het doen ben. Best lastig nog hoor. Hier heb ik eerst de achtergrond lekker gevuld met een ombre effect van drie tinten Melon Mambo en ook de Dahlia. De hele lichte puntjes heb ik uiteindelijk bewerkstelligd met de Color Lifter. Dit is een kleurloze stift die wat kleur weghaalt. 












Wat mij zo aantrok aan de Blendabilities is dat je er van alles mee kunt kleuren. Zoals de Rhinestones en Pearls. Ik hou best van een klein beetje bling en vond alleen 'wit' of transparant best saai. Maar nu kan ik mijn Rhinestones ook 3 tinten roze mee geven, dat biedt perspectieven!
















Nu was ik nog wel benieuwd of je eenzelfde 'ombre' effect ook op een andere manier voor elkaar kunt krijgen. Eerst door 3 kleuren inkt met water aan te lengen en als aquarelverf te gebruiken op een stukje aquarelpapier.Hier heb ik de achtergrond gedaan met Blushing Bride, Strawberry Slush en Melon Mambo.  Ik vind het effect erg mooi maar een stuk zachter.
De dahlia zelf heb ik ingekleurd met de Melon Mambo Stampin' Write marker (met dye inkt). Lang niet zoveel kleurverloop.
Mijn zelfgekleurde rhinestones kon ik hier goed kwijt.









Als laatste heb ik er ook nog 1 gemaakt van drie kleurtjes cardstock en de dahlia op Melon Mambo cardstock gestempeld. Lekker clean en simpel.











Uiteindelijk kun je gewoon een heleboel kanten op met de Regarding Dahlias stempelset. Voor alle drie is wel wat te zeggen. Wat is jouw favoriet? Laat het me weten.

En bedankt voor het langskomen. Morgen heb ik thuis weer een inloopochtend in Amsterdam waar we een mini scrapbooklayout gaan maken. Kun je er niet bij zijn kom dan even naar de Stampin' Amsterdam Facebookpagina voor een gratis werkbeschrijving en schets. Of boek een gratis Stampin' Up! party bij jou thuis. Tot en met 31 oktober kan jou dat zelfs een gratis stempelset opleveren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat wat van je horen!