vrijdag 4 september 2015

Vakantiealbum voorbereidingen - Gratis Checklist Download



In voorbereiding op de vakantie-album-workshop ben ik van de week alvast aan de slag gegaan met mijn vakantie-album. Een album (ook een kleintje) is iets at je over het algemeen niet even in een avond in elkaar zet. Dus ik probeer er in stappen aan te werken. Globaal zijn dat:

  • Album, page protectors en kit kiezen en bestellen. Dit doe ik meestal voor de vakantie.
  • Foto's uitzoeken, bewerken en bestellen (zo snel mogelijk na terugkomst)
  • Kaartjes en foto's matchen per gebeurtenis of dag
  • Page protectors matchen met gebeurtenissen
  • Op een journalling card opschrijven wat er in de foto's gebeurt 
  • Kaartjes en foto's in page protectors
  • Decoreren

Ik had mijn foto's al geprint en ook de kit al in huis maar omdat ik niet zo heel veel tijd had en wel iets 'af' wilde kunnen maken koos ik ervoor om de voorkant te gaan versieren. Dit doe ik meestal pas aan het einde maar goed....Go with the Flow enzo:-)

Maar ik wist nog niet precies wat ik wilde. Gelukkig is daar Pinterest! Ik gaf mezelf een minuutje of 10 om wat ideeen te verzamelen. Hier is wat ik vond:

https://www.pinterest.com/sgortzak/su-lets-getaway/





Ik wilde eigenlijk een foto van ons hele gezin in het kader maar die paste niet dus dan maar T met grote ijscoupe:-) Wat washi en extra papier onder het kader om het wat body te geven...

















Toen ben ik op mijn album gaan stempelen in Crushed Curry. Ik vond het idee van een subtiel watermerk effect met vliegende vogels erg mooi. Ik wilde ook nog graag iets zwarts op de hoek van mijn frame om het wat minder geordend te maken dus stempelde ik de wereldbol met de Let's Get Away tekst (je kunt ook een andere tekst in de banner stempelen) in zwart en knipte deze uit en plakte erbij. Het hartje zat op het stickervel uit de Let's Getaway accessoire kit. 















Onderaan had ik ook een rij autootjes gestempeld in Crushed Curry. Leuk maar het miste nog wat. Ik besloot er wat kleur in aan te brengen door nog wat extra autootjes te stempelen op gekleurd cardstock. Melon Mambo en Bermuda Bay zijn twee van de kleuren in de kit en ik stempelde met de dezelfde inktkleur als het papier. Toen nog even uitknippen en ertussen plakken.




Als laatste detail heb ik nog wat bloemetjes in de rechterboevenhoek geplakt en drie chevrons geponst met de Chevron Border Pons en op het linnen geplakt. Toen voelde het gebalanceerd en af:



Nu de rest van het boek nog:-)

Om me een beetje op schema te houden heb ik voor mezelf een planningssheet gemaakt. Het leek me leuk om dit met jullie te delen. Handig voor ieder foto-album eigenlijk. Niet per se alleen voor dit Project Life album. Klik hier en je kunt het sheet gratis downloaden naar je eigen computer, printen en lekker gaan afvinken:-)



De workshop is op verzoek een week opschoven. Het wordt nu dus 20 september van 13.00 - 16.00 uur. Wil je meedoen mail me dan: sgortzak@yahoo.co.uk. Je kunt meedoen met je eigen spullen (€ 7,50) of de complete kit (€ 50,00). Ik zorg voor stempels, inkt, ponzen, extra papier en natuurlijk versnaperingen. Het zou supergezellig zijn als je mee deed.

Verder zijn jullie natuurlijk ook van harte welkom op de inlopen. Ik doe per maand 1 ochtend en 1 avondinloop. De eerstvolgende inlopen zijn woensdagochtend 16 september en vridagavond 2 oktober en ik heb Halloween-projecten gepland! Er staan zoveel leuke Halloweenprodukten in de herfst-wintercatalogus daar moest ik iets mee doen. En ik wil dat jullie na de inloop ook nog wat tijd hebben om te bestellen en zelf aan de slag te gaan.

Hebben jullie de herfst-wintercatalogus al ingekeken? Rechtsboven zie je een link naar de digitale versie. Vanaf pag. 46 zie je de Halloweenprojecten:



Built for Free Using: My Stampin Blog



Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat wat van je horen!